W obecnych czasach na rynku funkcjonuje wiele programów lojalnościowych. Warto dowiedzieć się na ten temat nieco więcej oraz zapoznać z ich podstawowymi rodzajami.
Program punktowy
Wśród różnych rodzajów programów lojalnościowych można wyszczególnić przede wszystkim programy punktowe, które cieszą się największą popularnością i są najchętniej wykorzystywane w praktyce. Klient po dokonaniu zakupów w sklepie lub skorzystaniu z szerokiej oferty usług otrzymuje pewną ilość punktów, którą może wymienić na konkretne profity dla siebie. Mogą to być zarówno nagrody rzeczowe, jak i bony zakupowe oraz zniżki na zakupy. Programy lojalnościowe tego typu są bardzo motywujące dla klientów, ponieważ skłaniają ich do kupowania więcej, aby zdobyć większą ilość punktów.
Program klubowy
Kolejnym rodzajem programów lojalnościowych, z których obecnie się bardzo chętnie korzysta, są programy klubowe. W wielu przypadkach są one łączone z programami punktowymi, dzięki czemu profity dla klientów mogą być jeszcze większe. W programie klubowym stały klient ma możliwość otrzymania karty członkowskiej, która daje mu dostęp do wielu korzystnych ofert.
Program non-monetary
Program non-monetary to kolejny program lojalnościowy, który można zaoferować swoim klientom. Najczęściej jest on powiązany z programami punktowymi, jednak ma charakter niepieniężny. Oznacza to, że za zgromadzone punkty klient może otrzymać jakąś nagrodę, niekoniecznie pochodzącą z oferty sklepu. Może być to na przykład nagroda z oferty partnera przedsiębiorstwa.
Program partnerski
Popularne programy lojalnościowe to także programy partnerskie. Dostępne są w nich oferty pochodzące od partnerów firmy, które są w pewien sposób związane z profilem jej działalności. Partnerzy wspierają się w tworzeniu relacji ze wspólnymi klientami, a nie ze sobą konkurują, dlatego to rozwiązanie jest tak korzystne dla wszystkich stron, zarówno firm, jak i ich klientów. Dzięki oferowaniu takiego programu swoim klientom firma może pokazać, że istotne znaczenie ma dla niej zadowolenie klientów z dostępnej oferty.